Blogi

Täällä jaamme ajankohtaisia asioita ja ilmaisia vinkkejä. Käyhän peremmälle!

Fulmore valmistautuu kasvun seuraavaan vaiheeseen

Kari Heinonen aloitti Fulmoren toimitusjohtajana 1.9.2015 tehtävänään yhdistää Clients’ Finlandin, Mainostoimisto Spymin ja Viestintätoimisto Suodattimen liiketoiminnat, uudistaa syntyneen yhdistelmän brandi Fulmoreksi ja tärkeimpänä varmistaa Fulmorelle kestävä taloudellinen pohja tulevien vuosien kasvutavoitteille.

Julkaistu 12.04.2018

Luokattoman suunnittelun kolme keskeistä ongelmaa

”Everyone has a plan ’till they get punched in the mouth.”

Näin totesi eräs aikakautemme ajattelijoista, Mike Tyson. Pääsääntöisesti kuitenkin myös nyrkkeilyssä pätee, että suunnitelmassa pitäytyminen on lopputuloksen kannalta parempi idea, kuin jatkuva tilanteessa elely.

Julkaistu 20.03.2018

Kaipaat taistelua, johon ottaa osaa

Saan nautintoa kirkkaasta tulevaisuusnäkymästä. Toisinaan jopa siinä määrin, että taannun autistisesti mieleni sopukoihin tarinoimaan ajasta tulevaisuudessa.

Julkaistu 07.03.2018

Kolme kivuliasta oppia markkinoinnin kehittämisestä

Ammattilaisurani aikana olen saanut todistaa läheltä satojen yritysten markkinointiponnisteluja. Ja pääsääntöisesti on sanottava, että yleensä kaikki kaatuu yhteen tai useampaan kolmesta syytekijästä.

Julkaistu 06.02.2018

Riittämätön resurssi saa aikaan surkeita töherryksiä – Näin saat 60 000 € kehittämiseen

Olette ehkä nähneet uutisvirrassanne videon, jossa piirtäjä käyttää saman kuvan piirtämiseen ensiksi 10 minuuttia, sitten minuutin ja lopuksi 10 sekunttia. Videon perusajatuksena on havainnollistaa tarvittavan resurssin merkitystä työn laadun varmistajana.

Julkaistu 31.01.2018

Tapani Määtän matka jatkuu – Perinnöksi kolme pointtia Fulmoren menestyksen taustalla

Oletko kuullut tarinan siilistä ja ketusta? Kettu, joka on metsän viekkain eläin, on huomannut pullean, hitaasti lyllertävän siilin. Siili vaikuttaa ketun mielestä herkulliselta ja ennen kaikkea helpolta juhla-aterialta.

Julkaistu 23.01.2018

Hae 5000 € yrityksen kehitystyöhön Jyväskylän yrityspalvelusetelillä

Jyväskylän kaupunki käynnistää alkuvuodesta uudenlaisen yrityspalvelusetelikokeilun, jonka tavoitteena on tukea Jyväskylän alueen yritysten myynnin, markkinoinnin ja viestinnän kehittämistä. Samalla kaupunki haluaa kannustaa kasvuhakuisia yrityksiä hyödyntämään ulkopuolisia asiantuntijapalveluita

Julkaistu 05.01.2018

Näin teet brändistäsi asiakasmagneetin

Oletko koskaan kysynyt asiakkaaltasi, millaisena hän näkee yrityksesi? Onko vastaus ollut ”olette luotettavia”, ”pidän teitä todellisina ammattilaisina”, ”myyjäänne ei saa koskaan kiinni, kun on asiaa” – tai jotain vastaavaa?

Julkaistu 04.12.2017

Viisi [5] vinkkiä: Näin hankit 100+ myyntiliidiä kuukaudessa

Olen todistanut kymmeniä yritystarinoita, joissa määrätietoisella myyntiliidien hankinnalla on onnistuttu saavuttamaan huimia kasvuharppauksia. Jaan tässä kirjoituksessa viisi perustavanlaatuista vinkkiä liidien generointiin.

Julkaistu 20.11.2017

QUO VADIS?

Asterixia lukeneet muistavat albumista toiseen toistuvan tarinan: gallialaiset, Asterix ja Obelix etunenässä, ovat metsäpolkua pitkin matkalla kohti Roomaa. Kesken matkaa roomalaisten partio pysäyttää kulkueen ja kysyy: Quo vadis – minne menet?

Julkaistu 03.11.2017

Väärinymmärretty inbound-myynti

Kuka on se idiootti, joka pilasi myyntityön 2010-luvulla? Se tyhjäpää, joka antoi myyntiä pelkäävälle henkilöstölle näennäisen syyn odotella aktiivisesti kauppoja sähköpostin äärellä. Se luopio, joka tarjosi väistelynnälkäisille myrkytetyn leivän.

Julkaistu 23.10.2017

Markkinointistrategia on peli, jossa voittavat kortit saa valita itse

Markkinoinnin strategiatyötä voisi verrata siihen, että levitetään koko yrityksen korttipakka pöydälle, katsotaan pelin tilanne ja valitaan sopiva käsi.

Julkaistu 12.10.2017