Fulmoren markkinointiblogi

Markkinointi­blogi

Pienet suuret erot – hakusanamainonta & hakukoneoptimointi

Pienet suuret erot – hakusanamainonta & hakukoneoptimointi

Ovatko hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi kuin kissat ja koirat; aina rähisemässä keskenään. Vai sittenkin mitä parhaimmat ystävykset? On totta, että hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi...

Lue lisää
Tuotteet helposti tarjolle

Tuotteet helposti tarjolle

Ihmiset etsivät ja ostavat tuotteita entistä enemmän internetistä. Verkkokaupan perustaminen ja ylläpitäminen on työlästä sekä aikaa vievää hommaa. Usein verkkokaupan perustaminen maksaa yritykselle...

Lue lisää
Sisällöntuotanto - osa 3: Pieleen mennyt sisältö - hyvää asiaa asian vierestä

Sisällöntuotanto - osa 3: Pieleen mennyt sisältö - hyvää asiaa asian vierestä

”Tosi hyvä teksti, mutta täysin aiheen vierestä”, totesi historianopettajani lukioaikana. Silloin sain hyvästä yrityksestä muistaakseni pisteen. Markkinoinnissa ei kuitenkaan jaeta säälipisteitä....

Lue lisää
Ice Hockey World Championships by SPYM!

Ice Hockey World Championships by SPYM!

Lipunhinnat eivät häirinneet tunnelmaa, kun SPYM järjesti persoonallisen asiakastilaisuuden, jossa juhlittiin alkanutta MM-jääkiekkoturnausta. Asiakkaiden hemmottelun lisäksi tavoitteenamme oli...

Lue lisää
Sisällöntuotanto - osa 2: Laajasti ymmärretyn myyntipuheen anatomia

Sisällöntuotanto - osa 2: Laajasti ymmärretyn myyntipuheen anatomia

Markkinointiviestintä on ydinviestin – tuotteesi tai palvelusi lupauksen – toistamista, vahvistamista ja versiointia. Lähtökohtaisesti siis jokaisen yrityksesi lähettämän viestin pitäisi toistaa...

Lue lisää
Sisällöntuotanto - osa 1: Sisältö ratkaisee - mutta mitä?

Sisällöntuotanto - osa 1: Sisältö ratkaisee - mutta mitä?

”Sisällöntuotannon merkitys korostuu tulevaisuuden markkinoinnissa.” ”Sisältö rynnii kärkisijoille markkinoinnin ammattilaisten painotuksissa.” ”Merkityksellinen sisältö ratkaisee menestyksen nyt ja...

Lue lisää
Pieni Karkkikauppa - eli tarina konversion kehittämiseen verkkosivuillasi

Pieni Karkkikauppa - eli tarina konversion kehittämiseen verkkosivuillasi

Olet luultavasti piipahtanut ostoksille uuteen karkkikauppaan. Kyllä, juuri sinne kadunkulmasta löytyvään herkkukeitaaseen. Monet ystävistäsikin ovat hakeneet sieltä itselleen piristystä päivään. ...

Lue lisää
Sanakirja: QR-koodi

Sanakirja: QR-koodi

Moniin markkinointivälineisiin – esitteisiin, käyntikortteihin ja jopa lehtiin – on ilmestynyt viime aikoina kummallisia mustavalkoisia neliönmuotoisia kuvioita. Samaan aikaan puhutaan, miten...

Lue lisää
Tukeeko nettisivusi mobiililaitteita?

Tukeeko nettisivusi mobiililaitteita?

Monesti mobiililaitteilla on vaikea päästä käsiksi yrityksen nettisivuihin. Kun nettisivut on rakennettu tietokoneella tai läppärillä katsottavaksi, on itsestään selvää, etteivät ne voi toimia yhtä...

Lue lisää
Kriisiviestintä - osa 4: Kriisiviestintä 2010-luvulla

Kriisiviestintä - osa 4: Kriisiviestintä 2010-luvulla

Netin käytön yleistymisen myötä netin merkitys kriiseissä on kasvanut roimasti. Ei riitä, että tietoa saadaan passiivisesti uutisia kuuntelemalla tai katsomalla. Ihmiset hakevat itse aktiivisesti...

Lue lisää
Mikseivät internetsivuni näy ensimmäisenä hakutuloksissa?!

Mikseivät internetsivuni näy ensimmäisenä hakutuloksissa?!

Meiltäkin kysellään usein sitä, mikseivät yrityksen uudet internetsivut näy heti hakutulosten kärkipäässä, vaikka nythän kaiken pitäisi olla uusilla sivuilla viimeisen päälle kunnossa. Kysymys on...

Lue lisää
Kriisiviestintä - osa 3: Kriisissä toimimisen avainasiat

Kriisiviestintä - osa 3: Kriisissä toimimisen avainasiat

Kriisiviestinnässä on muutamia avainasioita, jotka on tärkeää pitää mielessä riippumatta kriisin luonteesta, ajankohdasta tai firman alasta.

Lue lisää