Fulmoren markkinointiblogi

Markkinointi­blogi

Pinterest – Kiinnitä yrityksesi sosiaaliseen mediaan

Pinterest – Kiinnitä yrityksesi sosiaaliseen mediaan

Internetissä putkahtelee säännöllisin väliajoin esille uusia ja mitä monimuotoisempia sosiaalisen median palveluita ja ilmiöitä, joista jokainen aiheuttaa vuorollaan suurta kohinaa ympäri maailman ...

Lue lisää
Pikakurssi yritysbloggaamiseen – osa 2: Miten alkuun?

Pikakurssi yritysbloggaamiseen – osa 2: Miten alkuun?

Bloggaaminen on tämän päivän trendi; tuntuu että monet bloggaavat vain siksi, että muutkin tekevät niin. Valitettavasti myös monilla yrityksillä blogin perustamisen ajatuskulku tuntuu olevan tämä....

Lue lisää
Sisäinen viestintä = TÄRKEÄÄ!

Sisäinen viestintä = TÄRKEÄÄ!

Kiireen ja hektisen työrytmin keskellä sisäinen viestintä jää usein liian vähäiselle huomiolle. Jos viestintään yrityksessä panostetaan, on se lähes aina ulkoista viestintää; sidosryhmille tai...

Lue lisää
Pikakurssi yritysbloggaamiseen – osa 1: Mikä on yritysblogi?

Pikakurssi yritysbloggaamiseen – osa 1: Mikä on yritysblogi?

SPYM:n uudessa blogisarjassa hypätään syvälle bloggaamisen maailmaan. Viisiosaisen sarjan keskiössä ovat yritysblogit; niiden perustaminen, blogin kirjoittaminen sekä eteenpäin kehittäminen....

Lue lisää
Ideoiden merkitys markkinointiviestinnässä

Ideoiden merkitys markkinointiviestinnässä

Ideat ovat tuloksellisen markkinoinnin polttoainetta. Ne nostavat tietyt kampanjat kaiken kansan huulille ja hautaavat toiset ikuiseen pimeyteen huonojen suorapostitusten kaatopaikalle. Ideat. Mutta...

Lue lisää
Sanakirja: Laskeutumissivu

Sanakirja: Laskeutumissivu

Laskeutumissivu on yksittäinen sivu nettisaitillasi, jolle nettisurffailija ensimmäisenä saapuu. Laskeutumissivuja voi olla useita, sillä jokainen sivu, jonne voidaan tulla suoraan netistä, on...

Lue lisää
Uusi jatkuva blogisarja: Sanakirja

Uusi jatkuva blogisarja: Sanakirja

SPYM:n blogissa starttaa ylihuomenna torstaina upouusi blogisarja, joka kulkee jämäkästi nimellä ”Sanakirja”. Blogisarjassa tutustumme mainos- ja viestintätoimiston arjessa käytettyihin ja meille...

Lue lisää
Kilpailijat - osa 3: Mitä hyötyä kilpailijoista on?

Kilpailijat - osa 3: Mitä hyötyä kilpailijoista on?

Minkä kanavien kautta kilpailijasi yrittävät tavoittaa kohderyhmänsä? Ovatko kilpailijan markkinointivälineet ennalta arvattavia vai onko mukana yllätyksiä? Puuttuuko joukosta jokin kanava, jonka...

Lue lisää
”Tulin, näin, sanoin blääh” – Miten kävijä pysyy sivuillasi?

”Tulin, näin, sanoin blääh” – Miten kävijä pysyy sivuillasi?

Jos nettikävijä ei saa sivustoltasi haluamaansa tietoa nopeasti, suuntaa hän epäröimättä kilpailijasi sivustolle – ja vie rahamassinsa mukanaan. Näillä neuvoilla tutkit, onko sivustollasi kaikki...

Lue lisää
Kilpailijat - osa 2: Mitä on benchmarking?

Kilpailijat - osa 2: Mitä on benchmarking?

Vaikka matkiminen yleensä mielletään pikkulasten oppimismalliksi, toimii sama ajattelutapa loistavasti myös liike-elämässä. Matkimalla jotain hyvin menestynyttä kilpailijaa voidaan monesti päästä...

Lue lisää
Rutista markkinoinnistasi enemmän euroja mittaamalla

Rutista markkinoinnistasi enemmän euroja mittaamalla

Tiedätkö kuinka tuottoisaa tekemäsi markkinointi on? Osaatko kertoa mitkä markkinointikanavat ovat tuottoisimmat? Mittaamalla se selviää.

Lue lisää
Kilpailijat - osa 1: Tunnista omat kilpailijasi

Kilpailijat - osa 1: Tunnista omat kilpailijasi

Miksi kilpailijat kannattaa tunnistaa ja mitä heiltä voi oppia? Mitä tarkoittaa benchmarking ja mitä hyötyä siitä voi olla? Ja ennen kaikkea; miksi kilpailija ei välttämättä olekaan vihollinen?...

Lue lisää