Blogi

Täällä jaamme ajankohtaisia asioita ja ilmaisia vinkkejä. Käyhän peremmälle!

Mistä myyntitulos syntyy?

Määrä Myyntityössä määrän merkitys on erittäin suuri. Vaikka myyjän myyntitaito olisi heikompi, mutta hänellä on paljon kontakteja ja puhelut ovat pitkiä, hän pystyy yleensä selvästi parempaan tulokseen kuin taitava myyjä vähillä kontakteilla. Tässä pätee vanha klassinen sanonta ”määrä korvaa laadun”. Määrän merkitys on suurin myyntiuran alussa, koska harjoitus tekee myyntityössäkin majesteetin.

Julkaistu 20.10.2010

SPYMillä on työharjoittelijan hyvä olla!

Mikä saa sinut ottamaan työharjoittelijan tai miksi et halua yritykseesi harjoittelijaa? Onko sinulla huonoja kokemuksia meistä tumpeloista, jotka vievät vain kallisarvoista aikaasi. Miksi hommat eivät toimi harjoittelijan kanssa? Aina ei ole kyse harjoittelijan taitamattomuudesta tai halusta oppia uutta, vaan siitä, miten yrittäjät asennoituvat työharjoittelijaan. Olisiko aika katsoa peiliin ja kohdata tosiasiat: eihän kukaan ole graafikko, […]

Julkaistu 18.10.2010

Mutta mitä jos joku suuttuu?

Haluan jakaa kanssanne jotakin. Haluan syyllistää. Haluan sanoa ääneen sen, mitä harvoin uskallan.

Julkaistu 12.10.2010

Lihaa luiden ympärille!

Oletko ikinä törmännyt lehti- tai TV-mainokseen josta puuttuu sisältö? – No en minäkään! Mutta olet varmasti törmännyt internetsivuihin, joissa ei ole sisältöä. Tässä kohtaa tuskin tarvitsee enää mainita, kuinka useilta internetsivuilta puuttuu myös kokonaan tuotteiden hyödyt. Tuotteista on ainoastaan listattu niiden ominaisuuksia. Olet varmasti miettinyt tai jopa raapustellut markkinointisuunnitelmaasi paperille. Mahdollisesti olet käyttänyt yön pikkutunteja […]

Julkaistu 06.10.2010

Kamppanjasuunnittelun lyhyt oppimäärä

Yrittäjä! Pamahtiko perjantaina huonon viikon jälkeen päähäsi ajatus siitä, että pitäisi markkinoida? Teitkö depressioissasi nopean ratkaisun? Oliko ratkaisusi soittaa paikallislehteen tai vastata myöntävästi paikallisen urheiluseuran mainosmyyjälle? Jäitkö peukut pystyssä odottamaan asiakasryntäystä? Jättivätkö potentiaaliset kanta-asiakkaasi tulematta?

Julkaistu 15.09.2010

Nyt skarpataan Facebookissa, jooko!

Pelkään, että toimistomme saa kokea todellisia kauhunhetkiä, kun vielä jonakin päivänä kimpoilen päin seiniä, huudan ja manaan alimpaan manalaan kaikki kuppaiset Facebook-sivukyhäelmät, jotka järkyttävät henkistä tasapainoani. Voin siis todella sanoa näkeväni punaista ja loukkaantuvani verisesti joka ainoasta sivusta, joka on tehty Facebookis-nyt-vaan-pitää-näkyä-meiningillä ja jätetty siihen. Arvon yrittäjät, älkää häpäiskö itseänne! Jokainen, joka katsoo omaa FB-sivuaan […]

Julkaistu 24.08.2010

Sikaile tuloksellisesti!

Ihmiset ovat käsittämättömiä elukoita, sanovat yhtä, tekevät toista ja pettävät kolmatta. Ihmiset käyttäytyvät täysin mielivaltaisesti ja kuitenkin onnistuvat kääntämään asian päässään järkiperusteiseksi. Itsepetos on maailman sairaus, johon ainakin itse lankean toistuvasti ja päivittäin. Markkinointimiehen näkövinkkelistä olisi helpointa jos ihmiset tekisivät päätöksiä järkeä käyttäen ja laskelmoiden, mutta koska maailma ei ikinä toimi niin kuin sen toivoisi, […]

Julkaistu 13.08.2010

Internetin vaikuttavuus myynnin näkökulmasta

Internet-sivujen merkitystä tutkiessa huomasin aikaisemmin tehdyistä tutkimustuloksista seuraavaa: Tutkimustuloksista kävi ilmi, että yritysjohto on huomannut kotisivujen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa. 46% kyselyyn vastanneista yritysjohtajista on sitä mieltä, että kotisivujen merkitys myynnissä tulee kasvamaan dramaattisesti. Markkinoinnillisesta näkökulmasta vastaava luku on 56%. Prosentit tulevat kasvamaan tulevaisuudessa, etenkin taantuman aikana ja tämän jälkeen, sillä Internetin käyttäjistä 88% etsii […]

Julkaistu 10.08.2010

Jokainen peukku on arvokas

41% suomalaisista internetin käyttäjistä on rekisteröityneenä Facebookkiin. Tämä prosenttiluku tarkoittaa hieman yli 1 800 000 suomalaista, jotka kertovat itsestään, mieltymyksistään, mielentiloistaan (-vioistaan) ja parisuhteistaan julkisesti yhteisöpalvelussa. Näistä luvuista näppärimmät jo varmasti laskivatkin, että kaikista suomalaisista 1 /3 ja rapiat on vain muutaman klikkauksen päässä . Ovelimmat bisneskeplottelijat ovat jo varmasti tussanneet statistiikoista maailmanvalloitussuunnitelmansa fläppitaululle, mutta […]

Julkaistu 05.08.2010

Tulos syntyy tunteesta?

Yritykset elävät myynnistä, eikö vain. Konseptisuunnittelu on tarpeetonta, taloushallinto on tarpeetonta ja logistiikka on tarpeetonta, jos kauppaa ei tehdä. Voimme varmasti siis olla samaa mieltä siitä, että myynti on yrityksen elintoimintojen keskiössä. Suurimpia kysymyksiä ja mielipiteidenjakajia taitavatkin olla myynnin johtamiseen liittyvät filosofiat ja metodit.

Julkaistu 27.07.2010

Anna lapsiruhtinaalle tikkari!

Oletko koskaan miettinyt, mitä yrityksestäsi ajatellaan? Kuinka pienestä on kiinni mielikuva, joka yrityksestäsi välittyy Internetsivujesi kautta? Mitä tapahtuu postittamillesi mainoslehtisille? Jyri Erma vertaa kirjassaan ”Viisas mies ei kuse vastatuulen” asiakasta lapsiruhtinaaseen, joka antaa meille markkinoijille muutaman sekunnin mittaisen audienssin.

Julkaistu 06.07.2010

Blog Is Up And Running!

Tervetuloa! Olet löytänyt juuri tiesi Suomen Pienyrittäjäin Mainostoimiston blogiin. Julkaisuissa kerromme satunnaisesti totuuksista markkinoinnin saralta, mutta ennen kaikkea ajatuksista, vääristä ja oikeista, joita palavereissa, piirtäessä, koodatessa ja tiskatessa herää. Suurimpina motivaattoreinamme toimitte tietysti te, arvoisat asiakkaamme, nykyiset ja tulevat.

Julkaistu 05.07.2010