Uusi vuosi, uudet kujeet
SPYMin blogissa vuosi 2012 otetaan vastaan innolla ja vauhdikkaasti. Uudenvuoden lupauksena aiomme kuluvana vuonna kiristää bloggaustahtia. Tavoitteena onkin saada blogiin uutta mielenkiintoista...
SPYMin blogissa vuosi 2012 otetaan vastaan innolla ja vauhdikkaasti. Uudenvuoden lupauksena aiomme kuluvana vuonna kiristää bloggaustahtia. Tavoitteena onkin saada blogiin uutta mielenkiintoista...
SPYM haluaa kiittää blogin lukijoita kuluneesta vuodesta! Blogi vetäytyy nyt joulutauolle; ensi vuonna luvassa on monia mielenkiintoisia markkinointiaiheisia bloggauksia.
Monet yritykset suhtautuvat blogin pitämiseen melko kielteisesti; blogin ylläpito vie runsaasti arvokasta työaikaa, eikä siitä välttämättä ole edes mitään hyötyä. On totta, että blogin...
Pienyrittäjällä markkinoinnin kustannukset tuntuvat usein valtavilta panostuksilta, eikä vaikkapa omasta messuosastosta uskalla haaveilla edes villeimmissä unelmissaan. Monelle pienyrittäjälle...
SPYM:ltä voit nyt tilata ilmaisen Markkinoinnin työkalut -sähköpostisarjan, joka esittelee työkaluja yksi kerrallaan. Sähköpostisarjassa on 20 osaa – tilaamisen jälkeen saat sähköpostiisi yhden osan...
Yrityksen joulutervehdykselle vain mielikuvitus (ja budjetti) asettaa rajat. Minimissään joulutervehdys voi olla sähköpostiviestinä lähetetty ”Kiitos kuluneesta vuodesta!” -teksti. Maksimissaan...
Joulu on jälleen kohta käsillä, ja yrityksille se tarkoittaa lähestyvän joululoman lisäksi myös joulutervehdyksen lähettämistä asiakkaille, henkilökunnalle tai muille sidosryhmille.
Sosiaalinen media eli some tuntuu olevan monelle yritykselle hieman epämääräinen käsite. Sosiaalisesta mediasta puhutaan jatkuvasti ja se on ehdottomasti tulevaisuuden media – silti vain harva yritys...
Pieni yritys on pieni myös resursseiltaan. Useimmat markkinoinnin oppikirjat saavat Coca Cola- ja Harley Davidson -esimerkeillään vähintään yhdeksän kymmenestä yrittäjästä nauramaan epätoivoisesti....
Aivan aluksi tulee määritellä ketä halutaan tavoittaa. Kun se on selvillä, voidaan siirtyä pohtimaan, miten heidät parhaiten tavoittaisi. Markkinoinnin pitää tavoittaa juuri ne oikeat asiakkaat....