Markkinoinnin analytiikka ja tulosseuranta

Reaaliaikainen data on johtamisen tärkein työkalu

Haluatko tietää, mitä markkinoinnissasi oikeasti tapahtuu?

Markkinoinnin tuloksia pystytään seuraamaan yhä paremmin. Siksi markkinoinnin onnistuminen ei ole mielipidekysymys, vaan todennettavissa selkeästi numeroilla, kun käytössä ovat asianmukaiset seurantajärjestelmät.

Fulmore auttaa yritystänne ottamaan käyttöön tarvittavat työkalut markkinoinnin tulosten seurantaan. Usein jo oikein asennetulla sivustoanalytiikalla ja tarvittavilla integraatioilla mainontaan saadaan hyvä tilannekuva. Toisinaan tarvitaan järeämpiä työkaluja. Meiltä löytyy!

Autamme mittaamaan sivuston toimintaa liikenteen lähteistä eri konversiopisteisiin ja asiakkuudenhallintajärjestelmänne avulla aina kaupaksi saakka. Pyrimme tarkkaan aina kampanja- ja kanavakohtaiseen seurantaan, jotta saat selkeän tiedon siitä, mikä toimii ja mikä ei – eli mitkä asiat markkinoinnissa johtavat myyntiin.

Rakennamme mittaroinnin päälle myös seurantanäkymiä ja dashboardeja, joiden kautta yrityksenne johto pystyy seuraamaan tilannekuvaa reaaliajassa. Kun koko firmalla on käytössään sama tieto, johtamistyö on sujuvampaa.

Markkinoinnin analytiikka ja mittarointi

  • Yhteinen workshop – tavoitteet, johtamisen tarpeet ja rakenteet
  • Suunnitelma mittaroinnin toteutukseen
  • Tekninen toteutus
    • Konversioseuranta
    • Mainontatyökalujen ja analytiikan integraatiot
    • CRM-integraatiot
    • Panos–tuotto-seuranta
    • Raportointijärjestelmät ja -automaatiot
    • Dashboard-näkymät roolien mukaan
    • Kouluttaminen
    • Jatkuva kehittäminen datan perusteella

Oikein asennetu analytiikkatyökalut parantavat markkinoinnin tulosseurantaa

”Toinen puoli markkinointieuroistani menee hukkaan, mutta kumpi?” Oikein asennettu seuranta auttaa selvittämään vastauksen vanhaan dilemmaan tarkasti. Fulmore toteuttaa markkinointisi seurantajärjestelmät niin, että saat tarkkaa tietoa siitä, mitä markkinointieuroillasi ostat. Seuraat helposti käytettyjä euroja ja niistä saatuja tuloksia – liidejä, myyntiä ja katetta.

Sitä saat mitä mittaat

Tulosseuranta alkaa tietty siitä, mitä haetaan. Tämän vuoksi ensimmäisenä määrittelemme kanssasi tavoitteet, joihin haluatte markkinointinne avulla asiakkaita ajaa. Tämä auttaa jo itsessään fokusoimaan markkinoinnin tekemistä oikeisiin asioihin.

Rakennamme taustalle toimivan markkinoinnin seurantajärjestelmän

Rakennamme yrityksenne sivuston taustalle seurantajärjestelmän, jonka kautta pystytte mittaamaan markkinoinnin tuloksia. Pyrimme myös aina tuomaan seurantadatan järjestelmiin, joita jo käytätte, jotta asiakkuudenhallintanne on mahdollisimman sujuvaa.

Autamme myös perinteisten medioiden mittaamisen suunnittelussa

Mainontaa pystytään mittaamaan myös sähköisten medioiden ulkopuolella. Autamme yritystänne suunnittelemaan juuri teidän markkinointikokonaisuuteenne soveltuvan mittariston.

Helppolukuisessa muodossa markkinoinnin dataa on mukavampi tulkita

Useat analytiikkaohjelmat tarjoavat valtavan määrän dataa. Autamme yritystäsi poimimaan tiedoista olennaisen ja muotoilemme sen helposti luettavaan muotoon. Voimme rakentaa esimerkiksi erilliset dashboard-näkymät myynnin ja markkinoinnin johtamiseen tai yhdistää kaiken tiedon laajaan master-näkymään.

Vähemmän selityksiä ja arvailua – enemmän faktoja

Markkinoinnin mittaamisen paras puoli on, että se karsii arvailun minimiin. Asiakkaiden käyttäytymisestä, kampanjoiden tehosta ja markkinointibudjetin panos–tuotto-suhteesta saadaan selkeää numerodataa. Se onnistuminen ei nimittäin ole mielipidekysymys.

10 vaihetta hyvän markkinointisuunnitelman rakentamiseen

Markkinointisuunnitelma auttaa sinua määrittämään, millaisia tuloksia markkinoinnilla tavoitellaan ja mitä asioita halutaan mitata. Jos haluat apua markkinoinnin suunnitteluun, olet parin klikkauksen päässä oppimisesta.