Yrityksen brändi

Yrityksesi pitää erottua edukseen

Kun yrityksesi strategia suunnitelmineen on saatu kuntoon, on aika miettiä brändi-identiteettiä. Vahva ja kestävä brändi vaatii huolellista perustusten rakentamista, mikä tarkoittaa käytännössä selkeiden ohjeiden ja määritysten tekemistä siihen, miten yrityksesi näkyy ja kuuluu asiakkailleen.

Selkeä brändi on yrityksesi sielu, ja sen pohjalta luotu yhtenäinen visuaalinen ilme on sen edustava julkisivu. Yhdessä ne viestivät asiakkaillesi laatua ja luotettavuutta: tässä yrityksessä kaikki on kunnossa kautta linjan.

Autamme ammattitaidolla brändisi rakentamisessa – soita meille!

Brändityö

  • Yhteinen suunnittelu – tavoitteiden ja viestien määrittäminen
  • Graafiset ohjeet
  • Brändikäsikirjat
  • Määritykset

Yrityksen brändin kehittämiseen panostaminen kannattaa aina

Hyvin tehty brändityö kantaa pitkälle, sillä sen ansiosta kaikki yrityksesi viestintä on helppo hoitaa brändin mukaista linjaa noudattaen. Brändityön avulla luodut käsikirjat, ohjeistot ja määritykset mahdollistavat sen, että jokainen yrityksesi työntekijä välittää eteenpäin samaa tarkkaan harkittua brändi-imagoa.

Brändikäsikirja pitää linjat yhtenäisinä

Brändikäsikirja on tärkeä työkalu niin yrityksen myyntiin, markkinointiin kuin viestintäänkin. Sen sisältö voi vaihdella yrityskohtaisesti, mutta pääpirteissään se kertoo, miltä yritys kuulostaa ja näyttää. Brändikäsikirja voi sisältää ohjeistuksen yrityksen typografian, grafiikan, värien käytön ja muun visuaalisen ilmeen osalta. Lisäksi siihen voi sisältyä esimerkiksi brändin viestinnän äänensävyyn liittyviä asioita.

Graafinen ohjeisto määrittää yrityksen visuaalista ilmettä

Graafisessa ohjeistossa keskitytään yrityksen visuaalisen ilmeen linjaukseen. Siihen voidaan koota ohjeet muun muassa logon ja sen eri versioiden, värien, typografian ja kuvien sekä muiden visuaalisten elementtien käyttöön.

Yrityksen brändi tukee markkinoinnin tavoitteita

Markkinointisuunnitelma auttaa sinua määrittämään, millaisia tuloksia markkinoinnilla tavoitellaan ja mitä asioita halutaan mitata. Jos haluat apua markkinoinnin suunnitteluun, olet parin klikkauksen päässä oppimisesta.