Mistä myyvät internetsivut on tehty – Osa 1: Sivuston tavoite ja laajuus

Kirjoittanut Fulmore • Julkaistu 09.08.2011

2 kommenttia artikkelille “Mistä myyvät internetsivut on tehty – Osa 1: Sivuston tavoite ja laajuus

  1. Terve Erkka!

    Hienoa, että kirjoitatte tästä aiheesta, sillä usein katsotaan ainoastaan web-sivujen visuaalista ilmettä ja tehdään päätös sivujen hyvyydestä tai huonoudesta sen perusteella.

    Itse määrittäisin kohderyhmän ennen tavoitteiden asettamista, sillä muuten tavoitteista puuttuu kohderyhmän erityispiirteiden huomiointi.

  2. Moi Juuso ja suuri kiitos palautteestasi!

    Olet aivan oikeassa, kohderyhmän määrittäminen on ilman muuta se kaikista ensimmäinen asia mikä kaikkien täytyy tehdä, mutta kirjoitusteknisistä syistä käymme tätä tarkemmin läpi sisällöntuotantoa käsiteltäessä. Sivuston käyttäjille kun olisi hyvä puhua heidän omaa kieltään. 🙂

    Ja toiseksi pienyrittäjillä, eli siis tämän blogin kohderyhmällä, heidän oma kohderyhmä tulisi määritellä jo ennen minkäänlaisia markkinointitoimenpiteitä.

    Tätä aihetta on käsitelty lisää muun muassa Aki Pohjolan vajaa vuosi sitten julkaistussa blogikirjoituksessa ”Kampanjasuunnittelun lyhyt oppimäärä” (http://www.spym.fi/kampanjasuunnittelun-lyhyt-oppimaara/).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *