Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatiolla lisää älyä viestintään, myyntiin ja asiakaspalveluun.

Markkinointiautomaatio tarjoaa yrityksellesi lisää tehoa markkinointiviestintään

Markkinointiautomaation käyttäminen säästää aikaa ja rahaa, kun rutiinitöitä voidaan siirtää järjestelmälle. Yhdistettynä markkinoinnin analytiikkaan, se mahdollistaa myös oikea-aikaisen viestinnän asiakkaasi ostoprosessin vauhdittamiseksi.

Fulmore auttaa yritystäsi ottamaan tehon irti markkinointiautomaation hyödyntämisestä! Ensin autamme tunnistamaan ne paikat, joissa automaatiosta on eniten hyötyä. Sen jälkeen suunnittelemme ja rakennamme automaatiot sekä autamme mittaamisessa ja seurannassa.

Automaatio kerää tietoa asiakkaidesi käyttäytymisestä ja kiinnostuksen kohteista. Tätä tietoa voidaan käyttää asiakasviestinnän kohdentamiseen ja ajoittamiseen. Näin asiakkaasi saa viestisi silloin, kun asia on ajankohtainen ja kiinnostava.

Markkinointiautomaatio ei myöskään rajoitu vain sähköiseen mediaan, vaan sen osana voidaan hyödyntää perinteisempiäkin kanavia.

Kerromme mieluusti lisää automaation mahdollisuuksista!

Markkinoinnin automaation käyttöönotto

  • Yhteinen workshop – tavoitteet, mittarointi ja rakenteet
  • Suunnitelma automaation hyödyntämisestä
  • Tekninen toteutus
    • Hubspot- tai Active Campaign -järjestelmän käyttöönotto ja integrointi verkkosivuihinne
    • Sähköpostilistojen rakentaminen
    • Automaatioiden ja viestiketjujen rakentaminen
    • Liidien pisteytyksen ja käsittelyn logiikat
    • Seuranta ja mittarointi
  • Kouluttaminen
  • Jatkuva kehittäminen datan perusteella

Haluaisitko lähettää kiinnostavaa ja oikea-aikaista viestintää?

Tehottomaksi jäävä markkinointiviestintä on usein laadullisesti ihan ok, mutta vääräaikaista ja väärin kohdennettua. Markkinointiautomaatio työntää asiakkaasi ostoprosessia eteenpäin juuri oikeaan aikaan ja oikealla tavalla. Tämän vuoksi asiakkaasi ottaa markkinointiviestintääsi mieluummin vastaan.

Markkinoinnin automaatio tukee asiakkaasi ostoprosessia

Ensimmäinen lähtökohta automaation hyödyntämiseen on, että ymmärrämme asiakkaasi ostoprosessin riittävän hyvin. Tämän jälkeen autamme yritystäsi tunnistamaan hyviä markkinointiautomaation hyödyntämiseen.

Syvennä ymmärrystäsi asiakkaidesi käyttäytymisestä

Asiakkaidesi käyttäytyminen elää ja muuttuu. Markkinointiautomaatio auttaa keräämään tietoa asiakkaidesi toiminnasta ja kehittämään sen kautta yrityksesi markkinointia ja myyntiä tehokkaammaksi.

Markkinointiautomaatio ei rajoitu sähköiseen mediaan

Vaikka sähköisen median mittaaminen on luonnollisesti helpointa, automaation ei tarvitse rajoittua pelkästään sähköisiin kanaviin. Monesti sähköisen maailman jatkoksi kannattaakin liittää jotakin perinteisen median puolelta.

Kehitämme automaatioiden toimintaa mittausdatan perusteella

Automaatioiden toimintaa voidaan mitata tarkasti. Tämä mahdollistaa myös automaatioiden tehokkaan optimoinnin; sisältöjen viilaamisen, liidityökalujen kehittämisen ja erilaisten testien toteuttamisen tarkasti. Usein paras teho saadaankin, kun asioita kehitetään pala kerrallaan jatkuvasti mitaten ja tuloksia analysoiden.

Saisiko olla lisää tietoa markkinoinnin automaatiosta?

Olemme kirjoittaneet oppaan markkinoinnin automaation hyödyntämisestä. Saat sen maksutta mailiisi, kun naputtelet osoitteen alla olevaan lomakkeeseen.