Tuemme liiketoimintanne menestystä kolmella tavalla
Menestymisen edellytykset | Toimintamallit ja järjestelmät | Operatiivinen kumppanuus
Menestys ja tavoitteet saavutetaan kovalla, määrätietoisella ja suunnitelmallisella työllä. Toisinaan tason nosto onnistuu käsipelissä ja toisinaan vaaditaan raskaampia työkaluja. Onnistumisen edellytys on kuitenkin aina se, että työ keskittyy kullakin hetkellä oikeisiin asioihin. Kun kokonaiskuva on ehjä, liiketoiminnan tavoitteita edistävät asiat on helppo tunnistaa.
Missä autamme?
Nykytila, tavoitteet ja suunta
Ensimmäisenä haluamme ymmärtää liiketoimintaanne – sen nykytilaa, markkinaa ja ennen kaikkea tavoitteitanne. Autamme strategian ja liiketoimintatavoitteiden kirkastamisessa sekä teemme tilannekartoituksia. Autamme luomaan selkeän ja priorisoidun suunnitelman kohti tavoitteita.
Toimintatapa ja järjestelmät
Prosessit, toimintamallit ja järjestelmät tuottavat tietoa operatiivisesta arjesta. Jos tätä tietoa ei kytketä kasvuun ja kannattavuuteen sekä kassavirtoihin – ja niiden kautta strategiseen menestykseen – johtaminen on haastavaa. Autamme suunnittelemaan ja määrittelemään toimintamallit ja ottamaan käyttöön tarvittavat järjestelmät.
Asiakkuusprosessin kehittäminen
Pitkäaikainen menestyminen rakennetaan arjessa ja tavoitteet saavutetaan asiakkuuksien kautta. Autamme yritystänne rakentamaan, kehittämään ja johtamaan asiakkuusprosessiaan Operointi-palvelumme avulla. Me varmistamme, että yrityksenne asiakkuusprosessi tukee liiketoimintanne tavoitteiden saavuttamista.
Varmistamme, että ymmärrämme liiketoimintanne suunnan ja raamit
Liiketoiminnan pitkäjänteinen menestys perustuu aina tavoitteelliseen tekemiseen. Jotta voimme auttaa yritystänne menestymään, tutustumme yrityksenne nykytilaan, tavoitteisiin ja liiketoimintanne reunaehtoihin.
Käynnistysvaiheessa varmistamme, että yhteistyöllämme on menestymisen edellytykset:
- Yhteiset päämäärät ja tavoitteet
- Yrityksenne menestyksen raamit on määritetty (strategiset valinnat ja pois valinnat)
- Toimintasuunnitelma on selkeä ja tekeminen liiketoiminnan tavoitteiden mukaan priorisoitu.
Käynnistysvaihe tehdään aina yrityksenne tilanteen määrittämässä laajuudessa. Alla olevat kolme toteutusmallia kuvaavat, miten käynnistämme yhteistyömme eri tilanteista. Asiantuntijamme auttavat arvioimaan yrityksellenne parhaiten sopivaa mallia.
Kolme mallia yhteistyön käynnistämiseen
Fulmore Tilannekuva
Tilannekuva -käynnistys sopii yrityksille, joiden liiketoiminnalla on selkeästi määritetyt strategiset tavoitteet ja tarkka tieto siitä, mitkä osat asiakkuusprosessissa tukevat ja mitkä aiheuttavat haasteita tavoitteiden saavuttamiseen. Varmistamme, että ymmärrämme tilannekuvan samalla tapaa ja lähdemme etenemään suunnitelmallisesti yhteiseen suuntaan.
890 € + alv
Fulmore Läpivalaisu
Fulmore Läpivalaisu on tarkoitettu yrityksille, jotka ovat huomanneet, että liiketoiminta voisi toimia tuloksellisemminkin, mutta selkeää syytä ei ole tunnistettu. Läpivalaisun kautta kirkastamme tavoitteet, strategisen suunnan ja luomme priorisoidun kehittämissuunnitelman, jonka mukaan alamme viedä liiketoimintaanne yhdessä eteenpäin.
2 880 € + alv
Fulmore Läpivalaisu + Strategia
Fulmore Läpivalaisu + Strategia -paketti on tarkoitettu yrityksille, jotka tarvitsevat apua strategian määrittelyyn ja erilaistavien kilpailutekijöidensä tunnistamiseen. Palvelun kautta autamme ottamaan strategisen johtamisen osaksi yrityksen asiakkuusprosessin ja liiketoiminnan kehittämistä. Räätälöimme Läpivalaisu + strategia -toteutuksen aina erikseen.
alk. 7 880 € + alv
Liiketoimintanne tilanne ja tavoitteet määrittelevät suunnitelman – sen, mitä toimenpiteitä kannattaa tehdä, mitä järjestelmiä käytettää ja millaisia resursseja tarvitaan. Suunnitelmat ja niissä määritellyt toimintamallit puolestaan tuottavat arvoa vasta, kun toimenpiteitä viedään arkeen. Arki muodostaa tilannekuvan ja -tiedon johtamiseen.
Tämän vuoksi on erittäin tärkeää, että toimintamallit ja järjestelmät synnyttävät ajantasaista tietoa liiketoiminnan etenemisestä, ympäröivästä markkinasta ja arjen toimenpiteistä. Ehjä kytkentä asiakkuusprosessista talouteen, johtamiseen ja strategiseen ohjaukseen mahdollistaa paremman kokonaisuudenhallinnan, nopeamman oppimisen ja paremmat päätökset – lyhyesti sanoen paremman kilpailukyvyn.
Olennaista on, että:
- Strategista etenemistä ja operatiivista arkea seurataan ja niiden vaikuttavuus todennetaan liiketoiminnan lukuihin
- Tunnistetaan, mihin eri muutokset vaikuttavat, ja voidaan ennakoida, miten ne vaikuttavat liikevaihtoon, kannattavuuteen ja kassavirtoihin sekä arvon kehittymiseen.
- Asioita johdetaan ehjän tilannekuvan ja tiedon perusteella.
- Käytössä olevat prosessit, toimintamallit ja työkalut mahdollistavat nämä asiat.
Ehjä kytkentä arjesta strategian etenemiseen ja asiakkuuksista talouteen voidaan rakentaa monella tapaa ja monin eri järjestelmin. Olemme järjestelmäriippumaton toimija, joten meille yrityksenne käyttämillä työkaluilla ei ole väliä – kunhan niillä saadaan oikeat asiat tehtyä. Luonnollisesti meillä on suosikkimme, joita käytämme omassa toiminnassamme, mutta lopputulos ratkaisee. Toimivaa ei kannata vaihtaa, jos sen ympärille saadaan rakennettua ehjä kokonaisuus.
Käytännön tuki asiakkuusprosessin tai sen osien johtamiseen ja kehittämiseen
Fulmore Operointi on palvelu, jolla täydennät yrityksenne osaamista tai ulkoistat tiettyjen asiakkuusprosessin osien johtamisen meille. Sen avulla kytkemme asiakkuusprosessinne liiketoimintanne vahvimmaksi draiveriksi.
Toimimme apuna liiketoiminnan lukujen kehittämisessä asiakkuusprosessin kautta sekä itse prosessin kehittämisessä. Suunnittelemme, toteutamme, mittaamme ja analysoimme yrityksenne markkinointia, myyntiä, asiakkuudenhoitoa ja asiakkuuksien arvonkehitystä kanssanne tai puolestanne.
Pidemmän päälle kaikki liiketoiminnan tavoitteet saavutetaan asiakkuuksien kautta. Me varmistamme, että yrityksenne asiakkuusprosessi tukee liiketoimintanne tavoitteiden saavuttamista.
Fulmore Operointi -palvelu yhdistää kolme ydinosaamistamme
Palvelun ytimessä on liiketoiminnan tavoitteisiin sidottu tekeminen, tulosten mittaaminen ja selkeä raportointi. Näistä olemme rakentaneet toimintamallin, jolla kehitämme yrityksenne asiakkuusprosesseja tehokkaammiksi ja tuloksellisemmaksi. Sovitamme roolimme aina yrityksenne tarpeisiin. Tulos ratkaisee.
Ohjaamme suunnittelutyötä
- Rullaava suunnittelu- ja strategiatyö asioiden edistyessä
- Suunnitelmallinen ja järjestelmällinen kokonaisuus
- Resursointi elää yrityksenne tilanteen mukana
- Fulmoren ja verkoston koko osaaminen käytössänne.
Mittaamme ja raportoimme
- Tulosten seuranta ja analysointi
- Koko putki alusta loppuun – asiakkuuksista liiketoimintaan
- Aina kovat numerot ja laadullinen tieto
- Niin hyvät kuin huonot uutiset avoimesti – nopea oppiminen
- Selkeä dashboard seurantaa varten.
Projektoimme ja johdamme
- Vaatimusten tunnistaminen
- Projektointi
- Resursointi
- Briiffit ja määrittelyt
- Tulosten ja laadun varmistaminen
- Tarvittaessa tiimin täydentäminen
- Yhteistyön koordinointi