Oletko kyllästynyt arpomaan markkinoinnin, myynnin tai asiakkuudenhoidon seuraavia suunnitelmia?
Ilman asiakkaita ei ole bisnestä. Siksi yrityksenne tarvitsee tehokkaan asiakkuusprosessin – siis tavan hankkia, pitää ja kasvattaa asiakkuuksia. Toimitamme yrityksellenne parhaan osaamisen ja dataan perustuvan toimintamallin asiakkuusprosessin eri vaiheiden kehittämiseen.
Liiketoiminnan tavoitteet saavutetaan asiakkuuksien kautta
Liiketoiminnan tavoitteet – kasvu, kannattavuuden parantaminen, vakaampi kassavirta tukevampi tulos – saavutetaan asiakkuuksien kautta. Osumia voidaan saada sattumalta tai suunnitelmallisesti. Vain jälkimmäinen tuottaa kestäviä tuloksia.
Katso videolta, miten mallimme toimii:
Enemmän ostavia asiakkaita – uusia, nykyisiä ja palaavia
Ilman asiakkaita ei ole liiketoimintaa – tai ainakaan se ei ole kestävällä pohjalla. Tämän vuoksi jokainen yritys tarvitsee tehokkaan asiakkuusprosessin. Pelkkä tehokas asiakashankinta ja hyvä pito eivät kuitenkaan riitä.
Asiakkuusprosessi pitää kytkeä vahvasti liiketoiminnan talouden lukuihin ja niiden kautta strategisiin ja operatiivisiin tavoitteisiin. Ilman kytkentää markkinointi, myynti ja asiakkuudenhoito toimivat tyhjiössä – siis raportoivat omaa työtään suhteessa johonkin muuhun kuin liiketoiminnan määrittämiin mittareihin.
Vasta kun kytkentä on ehjä, asiakkuusprosessi alkaa toimittaa sitä, mitä siltä tavallisesti tilataan: strategianmukaisia asiakkuuksia, joista voidaan rakentaa kestävää ja kannattavaa kasvua.
Ala johtaa liiketoimintaa asiakkuuksista käsin
Asiakkuudet ovat alkupiste lähes kaikelle sille, mitä liiketoiminta tavoittelee: kasvu, kannattavuus, vakaa kassavirta ja tuhti tulos. Tämän vuoksi avain kestävään kilpailukykyyn löytyy asiakkuuksien ja arvontuotannon johtamisen kautta.
Näistä asioista pidämme huolta kanssanne:
1. Selkeät strategiset ja operatiiviset tavoitteet
Onnistuminen ei ole mielipidekysymys. Strategiasta johdetut tarkat ja mitattavat tavoitteet määrittävät onnistumisen. Paloittelemme strategisen etenemisen operatiivisiksi tavoitteiksi ja raportoimme työtämme yhteisesti sovittujen mittareiden kautta. Näin tekeminen on koko ajan suorassa kytkennässä tavoitteisiin.
2. Kehitysresurssin kohdistaminen sinne, missä siitä on hyötyä
Firmanne on päässyt siihen, missä on, nykyisellä asiakkuusprosessillaan. Selvitämme sen vahvuudet ja haasteet, ja aloitamme yhteisen kehitystyön. Näin varmistamme, että kokonaisuus tukee liiketoimintaanne ja että tehtävät toimenpiteet hyödyntävät nykyisiä vahvuuksia ja rakentavat uusia sinne, missä pitää kehittyä.
3. Priorisoitu, tehokas ja käytännönläheinen suunnitelma
Yhteistyömme perustuu aina ajantasaiseen ja selkeään suunnitelmaan, jonka avulla priorisoimme tekemistä. Jaettu suunnitelma varmistaa, että puolin ja toisin tiedetään, mitä tehdään ja miksi. Näin työ keskittyy liiketoiminnan kannalta olennaiseen, ja käytettävistä resursseista saadaan täysi hyöty irti.
4. Oppiminen asiakkuusprosessin datan perusteella
Kaikki toimet asiakkuuksissa tuottavat dataa. Jos prosessi on rakennettu oikein, sitä syntyy valtavasti. Valjastamme datan oppimisen tueksi. Se mahdollistaa tarkemman asiakas- ja markkinaymmärryksen, vahvemman arvontuotannon ja prosessien itsensä kehittämisen.
5. Oppimiseen perustuva kestävä kilpailukyky
Liiketoimintaympäristössä, jossa useimmat kilpailuedut ovat väliaikaisia, vain oppimisen nopeus tuottaa pysyvää – tai paremminkin uudistuvaa – etua. Tämän vuoksi oppivat asiakkuusprosessit tuottavat mahdollisuuksia kestävän kilpailukyvyn rakentamiseen.
Haluatko näitä asioita teillekin?
Varaa maksuton kartoitustapaaminen niin kerromme lisää, miten teemme sen. Samalla käymme keskustelun, voimmeko auttaa yritystänne – ja jos emme voi, ohjaamme eteenpäin muuta kautta.
Valjastetaanko yrityksenne asiakkuusprosessi liiketoiminnan tueksi?
Haluatko saada tulovirrat tasaisemmaksi ja bisneksen vakaalle kasvu-uralle? Oletko kyllästynyt arpomaan markkinoinnin, myynnin tai asiakkuudenhoidon seuraavia suunnitelmia? Pitäisikö liiketoiminnan olla kaikkinensa enemmän johdettavaa ja vähemmän yllättävää?